Monday, April 20, 2009

" LETS BEGIN IT "


Awal permulaan..... Bagaimana nak ditafsirkan tu....kalau kata awal...setitis mani bukan juga yg awal....aku nak tahu cerita sebelum tu lagi....Masa pengakuan awal ketika menerima watikah dialam azali....jauh juga tu nak patah balik...Tapi tak mustahil dgn ilmu....kata org....asal usul jgn sekali dilupakan..Bukan aku nak cari salasilah tentang bangsa...tapi aku cari bagaimana aku, masa aku mengaku, sujud dan berjanji dengan sesuatu yang aku sendiri kelam tentang skrip skrip yang bagaimana harus aku tempuh sepanjang bernafas. Masa nyawa dikandung badan nih la aku sedikit demi sedikit terjumpa rahsia itu..walau tak semua....aku semakin faham apabila aku mengamati perkara besar yang sedikit terbongkar. Rupanya sesuatu itu tak jauh dr aku.....dekat sgt...ibarat mata hitam dan mata putih.....terlalu dekat.......tapi mampukah aku sentuh walau sedekat ini sudahpun!!! Iskhhhh...Paham ke aku maksud lukisan ni.....???

( Arcrylic On Canvas 16'x16')
SyNar Jamalullail 2007

No comments:

Post a Comment