Tuesday, April 14, 2009

" NYANYIAN SERAMBI "


Satu Ikon perjuangan seni yang tak berkesudahan.... Abg Ramli masih lagi dalam segelintir hamba seni yg terus melontarkan suara untuk khalayak mendengar dan memahami bait bait lirik yg telah banyak membawa kearah kesedaran. Lagu lagu puisi yang didendangkan cukup memberi kesan yang mendalam....meremang jiwa. Terfikir aku sejenak... selama aku berkarya ini....memang aku telah jumpa satu rasa yang tak dpt aku nak ceritakan pada org lain dgn ayat ayat biasa supaya mereka memahami. Aku banyak berbisik dgn hati tentang apa yang aku dapat dr menterjemahkan lukisan aku diatas kertas atau kanvas. Mungkin Ramli Sarip yang kita kenal selama ini...lebih dulu terjumpa dengan semangat seni yang aku maksudkan disini......

( Pencil 11' x 15' )
Synar Jamalullail 1999

No comments:

Post a Comment