Monday, April 13, 2009

" RED INDIAN "

Tak banyak yang aku tahu tentang " Bangsa Red Indian " nih....tapi kalau tengok cerita lama macam 'High Cappare'l tau la sikit yg dorang nih tinggal di kawasan gurun di Amerika. Gambaran yang ada, macam bangsa mereka ni mempunyai ikatan puak yang kuat. Bagi aku rupa dan wajah mereka sangat unik sebab kedutan pada muka dorang bg aku cukup indah dan berseni. Lagi lagi ditambah dengan aksesori dan cara pakai budaya mereka yang amat menarik. So...aku terjemahkan keunikan mereka dengan cara aku disini...

" Tidaklah Aku jadikan kamu berpuak puak dan berbilang bangsa serta berbeza warna kulit...melainkan supaya kamu mengenal antara satu sama lain "

" THE LEADER "
( Pencil Colour / Sephia Effect 11' x 15')
Syed Nahar Syed Abdul Hamid Jamalulail 2008

No comments:

Post a Comment