Thursday, April 9, 2009

" LUAHAN RASA "

'Painting ini' adalah mukaddimah setelah aku kembali semula ke arena persilatan senilukis yang agak lama aku tinggalkan. "Comeback" aku kali ini adalah kerana kehendak itu begitu. Jiwa didalam yang sentiasa bergelojak, telah mengeluarkan segala perasaan "abstract" aku yg terpendam sekian lama... terpampang disana. Bukanlah aku tidak sayangkan dunia 'Architecture' yang dah sebati dengan diri aku, tapi SESUATU lah yang kembali membawa aku kesini kerana dah tertulis bahawa tanngungjawab aku sebagai hamba seni, takan luput begitu saja. Dengan keyakinan dan semangat baru, aku luahkan atas canvas yang maknanya tertafsir dengan tidak sengaja...cerita tentang warna warna kehidupan aku luahkan...akhirnya telah menjadi milik seseorang yg merasakan lukisan itu menyentuh jiwanya. Apa yang dia nampak , tanyalah pada dia....tapi cerita aku tak jauh bezanya dr kenyataan yang keluar dr benaknya. Tq Vince (Curator)...to believe my talented....and especially to SPUTNIK GALLERY.....Tq all

" STRUGGLE "
( Arcrylic on canvas 8' x 4' )
Syed Nahar Syed Abdul Hamid Jamalulail 2007

No comments:

Post a Comment